Konfiguracja i rozwiązywanie problemów Dell SE2222hv może być czasami trudne. Aby ułatwić użytkownikom konfigurację i rozwiązywanie problemów, Dell wyposażył SE2222hv w szereg narzędzi i zasobów, które pozwalają na łatwą i wydajną pracę. SE2222hv jest wyposażony w rozbudowane narzędzie do monitorowania, które pozwala użytkownikowi śledzić i monitorować działanie systemu i urządzeń. Ponadto, SE2222hv oferuje łatwe w użyciu narzędzia do diagnostyki systemu, które pozwalają wykrywać i naprawiać błędy w systemie. SE2222hv zawiera również wbudowane narzędzie do zarządzania zasobami, które pozwalają przydzielać i zarządzać zasobami systemu, takimi jak pamięć RAM i pamięć masowa. Wszystkie te narzędzia i zasoby pozwalają na elastyczne i wydajne wykorzystanie systemu, co ułatwia konfigurację i rozwiązywanie problemów.
Ostatnia aktualizacja: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów Dell Se2222hv
Jeśli wystąpią problemy z połączeniem z urządzeniem Bluetooth, poniżej przedstawiono rozwiązania, które warto wypróbować. Przed rozpoczęciem rozwiązywania problemów z funkcją Bluetooth w Twoim urządzeniu sprawdź wykonaj następujące czynności: Jeśli podczas konfigurowania nowego urządzenia brakuje funkcji Bluetooth, sprawdź w specyfikacji produktu, czy zapewnia on obsługę funkcji Bluetooth. Niektóre urządzenia nie obsługują protokołu Bluetooth. Jeśli używasz laptopa z wmontowanym w obudowie fizycznym przełącznikiem funkcji Bluetooth, upewnij się, że przełącznik znajduje się w pozycji włączonej. W systemie Windows 11 można na dwa sposoby sprawdzić, czy funkcja Bluetooth jest włączona. W tym celu: Zaewidencjonuj szybkie ustawienia: Wybierz ikonę Sieć, Dźwięk lub Bateria ( ) po prawej stronie paska zadań, poszukaj szybkiego ustawienia Bluetooth , a następnie wybierz pozycję Bluetooth, aby je włączyć. Jeśli urządzenie Windows 11 nie jest podłączone do żadnych akcesoriów Bluetooth, zobaczysz komunikat "Nie połączono". Zaewidencjonuj ustawienia: Wybierz pozycję Start > Ustawienia > urządzeń & Bluetooth. Upewnij się, że funkcja Bluetooth jest włączona. Uwaga: Tuż po włączeniu funkcji Bluetooth w obszarze Ustawienia zostanie wyświetlony następujący komunikat: Upewnij się, że urządzenie jest włączone, naładowane lub ma świeże baterie oraz znajduje się w zasięgu komputera. Następnie zrób tak: Wyłącz urządzenia Bluetooth, odczekaj kilka sekund, a następnie włącz je ponownie. Upewnij się, że urządzenie Bluetooth znajduje się w zasięgu. Jeśli urządzenie Bluetooth działa wolno lub nie odpowiada, upewnij się, że nie jest zbyt blisko innego urządzenia USB podłączonego do portu USB 3. 0. Nieekranowane urządzenia USB mogą czasami zakłócać połączenia Bluetooth. Na komputerze, który ma być sparowany:Zanim zaczniesz
Sprawdź informacje o produkcie
Upewnij się, że łączność Bluetooth jest włączona.
"Wykrywalny jako <computer_name>"Sprawdź swoje urządzenie Bluetooth
Sprawdź komputer
Jeśli łączność przez Bluetooth nie działa lub brakuje ikony funkcji Bluetooth
Jeśli funkcja Bluetooth nie działa, spróbuj wykonać poniższe czynności. Oto niektóre inne typowe problemy:
Brakuje ikony Bluetooth albo funkcji Bluetooth nie można włączyć lub wyłączyć.
Funkcja Bluetooth nie działa po zainstalowaniu aktualizacji systemu Windows.
Funkcja Bluetooth nie działa po uaktualnieniu do systemu Windows 11 z systemu Windows 10.
W Menedżerze urządzeń nie wyświetla się urządzenie Bluetooth i nie ma żadnych nieznanych urządzeń.
Aby rozpocząć, wybierz nagłówek w celu wyświetlenia więcej informacji.
Jeśli niedawno uaktualniono do systemu Windows 11 lub zainstalowano aktualizacje systemu Windows 11, możliwe, że obecny sterownik jest przeznaczony dla poprzedniej wersji systemu Windows. Aby automatycznie sprawdzić dostępność aktualizacji sterownika:
Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań, wpisz ciąg menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth, a następnie wybierz nazwę karty Bluetooth, która może zawierać wyraz „radio”.
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) kartę Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a następnie wybierz pozycję Zamknij.
Po zainstalowaniu zaktualizowanego sterownika wybierz pozycję Uruchom > > Zasilanie uruchom ponownie, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie, a następnie sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
Jeśli system Windows nie może znaleźć nowego sterownika Bluetooth, przejdź do witryny internetowej producenta komputera, aby pobrać stamtąd najnowszy sterownik Bluetooth.
Ważne: Nieaktualny lub niezgodny sterownik jest jedną z najczęstszych przyczyn problemów z połączeniami Bluetooth.
Aby ręcznie zainstalować sterownik Bluetooth:
Przejdź do witryny internetowej producenta komputera i pobierz najnowszy sterownik. Następnie wykonaj jedną z następujących czynności:
W przypadku pobrania pliku wykonywalnego (exe) kliknij dwukrotnie plik, aby go uruchomić i zainstalować sterowniki. To wszystko, co trzeba zrobić.
W przypadku pobrania osobnych plików, z których co najmniej jeden ma rozszerzenie nazwy pliku inf, a inny — rozszerzenie. sys, wykonaj następujące czynności:
Tuż po włączeniu funkcji Bluetooth w obszarze Ustawienia zostanie wyświetlony następujący komunikat:
„Urządzenie jest teraz możliwe do wykrycia jako <nazwa_komputera>”
Sprawdź swoje urządzenie Bluetooth
Upewnij się, że urządzenie jest włączone, naładowane lub ma świeże baterie oraz znajduje się w zasięgu komputera, z którym chcesz nawiązać połączenie. Następnie zrób tak:
Sprawdź komputer
Upewnij się, że tryb samolotowy jest wyłączony: Wybierz menu Start , następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Sieci i internet > Tryb samolotowy . Upewnij się, że Tryb samolotowy jest wyłączony.Wybierz ikonę Głośniki na pasku zadań.
Uwaga: Jeśli nie widzisz pozycji Głośniki , być może znajduje się ona w obszarze przepełnienia. Wybierz pozycję Pokaż ukryte ikony , aby tam sprawdzić.
- Artykuł
- Czas czytania: 6 min
- Zaktualizuj istniejący pakiet NuGet MSAL. NET do najnowszej wersji MSAL. NET.
- Sprawdź, czy zestaw narzędzi Xamarin. Forms jest w najnowszej wersji.
- Sprawdź, czy rozszerzenie Xamarin. Android. Support. v4 jest w najnowszej wersji.
- Upewnij się, że wszystkie pakiety Xamarin. Support są przeznaczone dla najnowszej wersji.
- Wyczyść lub ponownie skompiluj aplikację.
- W programie Visual Studio spróbuj ustawić maksymalną liczbę równoległych kompilacji projektu na 1. W tym celu wybierz pozycję Opcje>Projekty i rozwiązania>Kompiluj i uruchom>maksymalną liczbę kompilacji równoległych projektów.
- Jeśli tworzysz z poziomu wiersza polecenia, a polecenie używa
/m
polecenia, spróbuj usunąć ten element z polecenia.
Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań, wpisz menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
W Menedżer urządzeń wybierz pozycję Bluetooth > nazwę karty Bluetooth. (Jeśli jej tam nie ma, zajrzyj do sekcji Inne urządzenia).
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) kartę sieciową, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik , > Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu sterowników.
Wybierz opcję Przeglądaj, wybierz lokalizację, w której zapisane są pliki sterownika, a następnie naciśnij przycisk OK.
Wybierz pozycję Dalej i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zainstalować sterownik. Po zakończeniu instalacji naciśnij przycisk Zamknij.
Po zaktualizowaniu sterownika wybierz pozycję Uruchom > zasilanie > Uruchom ponownie, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie, i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
Jeśli nie widzisz ikony połączenia Bluetooth, ale urządzenie Bluetooth jest wyświetlane w Menedżerze urządzeń, spróbuj odinstalować adapter Bluetooth i wykonaj ponowną instalację. Oto odpowiednia procedura:
Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań, wpisz tekst menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z wyników.
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth. Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) nazwę karty Bluetooth (która może zawierać wyraz "radio"), a następnie wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie > Odinstaluj.
Wybierz przycisk Start , a następnie wybierz pozycję Zasilanie > Zamknij .
Po wyłączeniu urządzenia odczekaj kilka sekund, a następnie włącz je ponownie. System Windows spróbuje ponownie zainstalować sterownik.
Jeśli system Windows nie zainstaluje sterownika ponownie automatycznie, otwórz Menedżer urządzeń i wybierz pozycję Akcja > Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu.
Uwaga: Aby uzyskać najnowsze sterowniki dla karty Bluetooth może być konieczne skontaktowanie się z producentem komputera lub innego sprzętu.
Jeśli te kroki nie pomogą rozwiązać problemu z łącznością Bluetooth, przejdź do Centrum opinii o systemie Windows i zgłoś błąd. Pomoże to firmie Microsoft ustalić główną przyczynę tego problemu.
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach lub podejmowanych krokach w chwili, gdy wystąpił problem. Na przykład jeśli problemy z funkcją Bluetooth zaczęły występować po aktualizacji systemu Windows lub zmianie wersji systemu Windows, dołącz taką informację.
Otwieranie Centrum opiniiUwaga: Jeśli Twoim urządzeniem zarządza administrator w szkole lub w pracy i nie widzisz ikony Bluetooth, być może funkcja ta została wyłączona w Twojej organizacji. Skontaktuj się z pracownikiem pomocy technicznej IT.
Rozwiązywanie problemów z akcesoriami Bluetooth
Jeśli można włączyć funkcję Bluetooth, ale występują problemy z parowaniem lub używaniem akcesorium Bluetooth, zobacz poniższe kroki dotyczące rozwiązywania typowych problemów z akcesoriami Bluetooth.
Należy także sprawdzić witrynę internetową producenta urządzenia Bluetooth, szczególnie w przypadku, gdy inne urządzenia Bluetooth działają. Producent urządzenia prawdopodobnie będzie miał bardziej szczegółowe informacje specyficzne dla danego produktu oraz odnośną procedurę rozwiązywania problemów.
Aby rozpocząć, wybierz nagłówek w celu wyświetlenia więcej informacji.
Jeśli pojawi się monit o wprowadzenie kodu PIN umożliwiającego korzystanie z urządzenia, ale nie znasz tego kodu:
Poszukaj kodu PIN w dokumentacji urządzenia albo na samym urządzeniu.
Spróbuj 0000 lub 1234.
Jeśli pojawi się monit o wprowadzenie kodu PIN, ale nie widzisz miejsca do wpisania numeru na ekranie komputera, wpisz 0000 na klawiaturze Bluetooth, a następnie naciśnij klawisz Enter.
Spróbuj usunąć urządzenie, a następnie sparuj je ponownie. Urządzenie może być sparowane, ale niepołączone — klawiatury, myszy i pióra Bluetooth łączą się tylko w razie potrzeby.
Aby usunąć urządzenie Bluetooth, wybierz pozycję Start > Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzenia . W obszarze Urządzenia wybierz pozycję Więcej opcji dla sparowanego, ale nie działającego urządzenia Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Usuń urządzenie > Tak. Następnie sparuj urządzenie ponownie. Aby uzyskać więcej informacji na temat parowania urządzeń, zobacz temat
Jeśli występują problemy z podłączeniem urządzenia audio Bluetooth lub odsłuchem dźwięku:
Upewnij się, że urządzenie audio jest w zasięgu komputera.
Upewnij się, że dźwięk jest odtwarzany za pośrednictwem urządzenia Bluetooth. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > Dźwięk > systemowy . Wybierz pozycję Wybierz miejsce odtwarzania dźwięku, a następnie wybierz urządzenie Bluetooth.
Jeśli urządzenie Bluetooth jest wyświetlane jako sparowane w obszarze Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzeniami , ale nie słyszysz dźwięku, upewnij się, że jest ono podłączone. W obszarze Urządzenia wybierz pozycję Więcej opcji obok urządzenia, a następnie wybierz pozycję Połącz.
Spróbuj usunąć urządzenie Bluetooth, a następnie sparuj je ponownie. Aby usunąć urządzenie Bluetooth, wybierz pozycję Start > Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzenia .
Jeśli urządzenie jest podłączone, ale dźwięk ma niską jakość:
Upewnij się, że dźwięk jest odtwarzany za pośrednictwem urządzenia Bluetooth. W obszarze Wybierz, gdzie chcesz odtwarzać dźwięk, wybierz urządzenie Bluetooth.
Wstrzymaj inne działania, które mogą używać funkcji Bluetooth, takie jak udostępnianie plików przez Bluetooth. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Rozwiązywanie problemów z dźwiękiem w systemie Windows.
Sprawdź, czy dla urządzenia Bluetooth został wybrany dźwięk stereo, aby zapewnić najlepszą jakość dźwięku. W tym celu:
Po prawej stronie paska zadań kliknij pozycję Głośność , a następnie wybierz pozycję Zarządzaj urządzeniami audio, aby wybrać urządzenie do odtwarzania.
Wybierz urządzenie Bluetooth i upewnij się, że opcja Stereo jest zaznaczona. (Opcją zapewniającą niższą jakość dźwięku jest Urządzenie głośnomówiące).
Jeśli opcja stereo nie jest dostępna, usuń urządzenie z obszaru Ustawienia > urządzeń Bluetooth & > Urządzenia , a następnie dodaj je ponownie. Następnie ponownie sprawdź panel głośności, aby upewnić się, że wybrano opcję stereo.
Udostępnianie plikówJeśli występują problemy z udostępnianiem plików za pośrednictwem połączenia Bluetooth:
Spróbuj użyć funkcji udostępniania w pobliżu. Dowiedz się więcej na temat udostępniania w pobliżu
Upewnij się, że funkcja Bluetooth jest włączona na urządzeniu wysyłającym i odbierającym. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Udostępnianie plików przez Bluetooth.
Uwaga: Funkcja udostępniania w pobliżu jest dostępna tylko w systemie Windows 10 w wersji 1803 i w systemie Windows 11.
TelefonyKod PIN powinien zostać wyświetlony na ekranie telefonu lub ekranie komputera. Upewnij się, że na obu urządzeniach widzisz prawidłowy numer PIN.
Kontrolery ruchuAby uzyskać pomoc w rozwiązywaniu problemów z kontrolerami ruchu łączącymi się przez Bluetooth, zobacz Kontrolery w Windows Mixed Reality.
Opaski monitorujące sprawność fizycznąAby uzyskać pomoc w rozwiązywaniu problemów z czujnikami fitness łączącymi się przez Bluetooth, zobacz instrukcje producenta urządzenia.
Jeśli żaden krok opisany w tym artykule nie pomógł lub nie widzisz rozwiązania swojego problemu, przejdź do Centrum opinii o systemie Windows i zgłoś błąd.
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach w chwili, gdy wystąpił problem. ms/btfeedbackhub" target="_blank">Otwieranie Centrum opinii W systemie Windows 10 można na dwa sposoby sprawdzić, czy funkcja Bluetooth jest włączona. W tym celu: Sprawdź pasek zadań. Wybierz centrum akcji ( lub ). Jeśli funkcja Bluetooth nie jest widoczna, wybierz pozycję Rozwiń , aby odkryć funkcję Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Bluetooth , aby ją włączyć. Nastąpi wyświetlenie komunikatu „Brak połączenia”, jeśli Twoje urządzenie z systemem Windows 10 nie jest sparowane z żadnymi akcesoriami Bluetooth. Sprawdź obszar Ustawienia. Naciśnij przycisk Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . Upewnij się, że funkcja Bluetooth jest włączona. Uwagi: Zanim zaczniesz
Sprawdź informacje o produkcie
Upewnij się, że łączność Bluetooth jest włączona.
Jeśli łączność przez Bluetooth nie działa lub brakuje ikony funkcji Bluetooth
Funkcja Bluetooth nie działa po zainstalowaniu aktualizacji systemu Windows 10.
Funkcja Bluetooth nie działa po uaktualnieniu do systemu Windows 10 z systemu Windows 8. 1 lub Windows 7.
Wybierz menu Start , następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Aktualizacje i zabezpieczenia > Rozwiązywanie problemów . W obszarze Znajdź i rozwiąż inne problemy wybierz pozycję Bluetooth, a następnie wybierz pozycję Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Otwórz ustawienia narzędzia do rozwiązywania problemówJeśli niedawno uaktualniono do systemu Windows 10 lub zainstalowano aktualizacje systemu Windows 10, możliwe, że obecny sterownik jest przeznaczony dla poprzedniej wersji systemu Windows. Aby automatycznie sprawdzić dostępność aktualizacji sterownika:
W polu wyszukiwania na pasku zadań wyszukaj frazy Menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) nazwę karty Bluetooth, a następnie wybierz kolejno opcje Aktualizuj sterownik > Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a następnie wybierz pozycję Zamknij.
Po zainstalowaniu zaktualizowanego sterownika, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie komputera, wybierz przycisk Start , a następnie kolejno pozycje Zasilanie > Uruchom ponownie , jeżeli zostanie wyświetlony monit o ponownym uruchomieniu komputera, i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz frazę Menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth > nazwa karty Bluetooth.
Naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) kartę sieciową, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika.
Po zaktualizowaniu sterownika, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie komputera, wybierz przycisk Start , a następnie kolejno pozycje Zasilanie > Uruchom ponownie, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponownym uruchomieniu komputera, i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz frazę menedżer urządzeń, a następnie z listy wyników wybierz pozycję Menedżer urządzeń .
W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Bluetooth. Naciśnij i przytrzymaj lub kliknij prawym przyciskiem myszy nazwę karty Bluetooth, która może zawierać wyraz „radio”, i wybierz opcję Odinstaluj urządzenie.
Wybierz menu Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Zasilanie > Wyłącz .
Jeśli system Windows nie zainstaluje sterownika ponownie automatycznie, otwórz Menedżera urządzeń i wybierz kolejno pozycje Akcja > Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu.
Jeśli te sposoby nie pomogą rozwiązać problemu z łącznością Bluetooth, przejdź do Centrum opinii o systemie Windows i zgłoś błąd.
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach lub podejmowanych krokach w chwili, gdy wystąpił błąd.
Uwaga: Jeśli Twoim urządzeniem zarządza administrator w szkole lub w pracy i nie widzisz ikony Bluetooth, być może funkcja ta została wyłączona w Twojej organizacji. Skontaktuj się z administratorem systemu.
Rozwiązywanie problemów z akcesoriami Bluetooth
Jeśli można włączyć funkcję Bluetooth, ale występują problemy z parowaniem lub używaniem akcesorium Bluetooth, zobacz poniższe metody rozwiązywania typowych problemów z akcesoriami Bluetooth.
Należy także sprawdzić witrynę internetową producenta urządzenia, szczególnie w przypadku, gdy inne urządzenia Bluetooth działają.
Spróbuj 0000 lub 1234.
Aby odłączyć urządzenie Bluetooth, wybierz przycisk Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . Zaznacz urządzenie Bluetooth, które jest sparowane, ale nie działa, a następnie wybierz kolejno pozycje Usuń urządzenie > Tak.
Upewnij się, że dźwięk jest odtwarzany za pośrednictwem urządzenia Bluetooth. Wybierz menu Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > System > Dźwięk . W obszarze Wybierz urządzenie wyjściowe, zaznacz urządzenie Bluetooth.
Jeśli urządzenie jest wyświetlane jako Sparowane, ale nie słychać dźwięku, upewnij się, że jest ono połączone. Wybierz menu Start, a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . W obszarze Bluetooth zaznacz urządzenie, a następnie wybierz przycisk Połącz.
Spróbuj rozłączyć, a następnie ponownie sparować urządzenie. Aby rozłączyć urządzenie, wybierz menu Start , a następnie wybierz kolejno pozycje Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia . Zaznacz urządzenie Bluetooth, które jest sparowane, ale nie działa, a następnie wybierz kolejno pozycje Usuń urządzenie > Tak. W obszarze Wybierz urządzenie wyjściowe, zaznacz urządzenie dźwiękowe Bluetooth. com/pl-pl/windows/rozwi%C4%85zywanie-problem%C3%B3w-z-d%C5%BAwi%C4%99kiem-w-systemie-windows-73025246-b61c-40fb-671a-2535c7cd56c8">Rozwiązywanie problemów z dźwiękiem w systemie Windows.
Po prawej stronie paska zadań kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę Głośność , a następnie wybierz ikonę cudzysłowu ostrokątnego , aby wybrać urządzenie odtwarzające.
Wybierz urządzenie Bluetooth i upewnij się, że opcja Stereo jest zaznaczona.
Jeśli opcja Stereo nie jest dostępna, usuń urządzenie w obszarze Ustawienia > Urządzenia > Bluetooth i inne urządzenia, a następnie ponownie dodaj to urządzenie. Następnie ponownie sprawdź panel Głośność , aby upewnić się, że opcja stereo jest zaznaczona.
Jeśli elementy sterujące głośnością Bluetooth nie będą działać po zainstalowaniu aktualizacji systemu Windows, wykonaj następujące kroki.
Ostrzeżenie: W przypadku zmodyfikowania rejestru w sposób nieprawidłowy może dojść do poważnych problemów. Aby zapewnić dodatkową ochronę, utwórz kopię zapasową rejestru przed podjęciem próby jego modyfikacji.
Ręcznie wyłącz funkcję głośności bezwzględnej poprzez wprowadzenie zmiany w rejestrze. W tym celu wybierz menu Start i wpisz polecenie cmd. Kliknij prawym przyciskiem myszy Wiersz poleceń w wynikach wyszukiwania i wybierz opcję Uruchom jako administrator.
W oknie Wiersz poleceń wpisz następujące polecenie:
reg add HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Bluetooth\Audio\AVRCP\CT /v DisableAbsoluteVolume /t REG_DWORD /d 1 /f
Aby zmiana w rejestrze została wprowadzona, może być konieczne ponowne uruchomienie systemu Windows.
Aby ponownie włączyć funkcję głośności bezwzględnej, wpisz następujące polecenie w oknie Wiersz poleceń:
reg add HKLM\SYSTEM\ControlSet001\Control\Bluetooth\Audio\AVRCP\CT /v DisableAbsoluteVolume /t REG_DWORD /d 0 /fUdostępnianie plików
Uwaga: Funkcja udostępniania w pobliżu jest dostępna tylko w systemie Windows 10 w wersji 1803 lub nowszej.
Telefony
Kontrolery ruchu
Opaski monitorujące sprawność fizyczną
Podaj szczegółowe informacje o wykonywanych czynnościach w chwili, gdy wystąpił błąd.
Jeśli występują problemy z dźwiękiem, poniższe sugestie mogą okazać się pomocne. Porady są przedstawione w określonej kolejności. Zacznij od pierwszej, a jeśli nie pomoże ona w rozwiązaniu problemu, przejdź do następnej.
Przed rozpoczęciem
Rozpocznij od uruchomienia automatycznego narzędzia do rozwiązywania problemów z dźwiękiem w aplikacji Uzyskaj pomoc. Aplikacja Uzyskaj pomoc automatycznie przeprowadza diagnostykę i podejmuje odpowiednie kroki w celu rozwiązania większości problemów z dźwiękiem.
Otwórz aplikację Uzyskaj pomoc
Jeśli aplikacja Uzyskaj pomoc nie jest w stanie rozwiązać problemu z dźwiękiem, spróbuj skorzystać z wymienionych możliwych rozwiązań:
Jeśli dostępnych jest wiele urządzeń wyjściowych audio, sprawdź, czy jest wybrane właściwe. Oto odpowiednia procedura:
Następnie wybierz strzałkę , aby otworzyć listę urządzeń audio podłączonych do komputera.
Sprawdź, czy dźwięk jest odtwarzany przez preferowane urządzenie audio, na przykład głośnik lub słuchawki.
Jeśli to nie pomoże, przejdź do następnej porady.
Narzędzie do rozwiązywania problemów z dźwiękiem może rozwiązać problem z dźwiękiem automatycznie.
Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów:
Przejdź do pozycji Wyszukaj na pasku zadań, wpisz narzędzie do rozwiązywania problemów z dźwiękiem, a następnie wybierz pozycję Znajdź i rozwiąż problemy z odtwarzaniem dźwięku z listy wyników, aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów.
Wybierz pozycję Dalej, a następnie wybierz urządzenie, którego problem chcesz rozwiązać, po czym kontynuuj pracę w programie rozwiązywania problemów.
Narzędzie do rozwiązywania problemów można także uruchomić z poziomu Ustawień dźwięku:
Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System > Dźwięk > Rozwiązywanie typowych problemów z dźwiękiem , a następnie wybierz pozycję Urządzenia wyjściowe lub Urządzenia wejściowe.
Jeśli skorzystanie z narzędzia do rozwiązywania problemów nie pomogło, przejdź do kolejnej porady.
Aby sprawdzić dostępność aktualizacji:
Wybierz pozycję Start > Ustawienia > Windows Update , a następnie wybierz pozycję Sprawdź dostępność aktualizacji.
Otwórz Windows Update
Wykonaj jedną z następujących czynności:
Jeśli jest wyświetlany stan „Wszystko jest aktualne”, przejdź do kolejnej wskazówki poniżej.
Jeśli jest wyświetlany stan „Aktualizacje są dostępne”, wybierz pozycję Zainstaluj teraz.
Wybierz aktualizacje, które chcesz zainstalować, a następnie wybierz pozycję Zainstaluj.
Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy dźwięk działa prawidłowo.
Jeśli to nie rozwiąże problemu, przejdź do następnej porady.
Wypróbuj następujące rozwiązania:
Sprawdź połączenia głośników i słuchawek pod kątem luźnych kabli. Upewnij się, że są podłączone wszystkie kable.
Jeśli jest kilka gniazd 5 mm, do których można podłączać kable (szczególnie w przypadku systemów dźwięku przestrzennego), upewnij się, że wszystkie kable są podłączone do właściwych gniazd.
Jeśli nie jest oczywiste, który przewód powinien zostać podłączony do którego gniazda, skontaktuj się z producentem sprzętu lub sprawdź po kolei najbardziej naturalne połączenia.
Uwaga: Niektóre systemy używają zielonego gniazda do podłączenia wyjścia i różowego gniazda do podłączenia mikrofonu, a inne mają oznaczenia "słuchawki" lub "mikrofon".
Upewnij się, że zasilanie jest włączone.
Upewnij się, że wyciszanie jest nie jest włączone, a następnie spróbuj zwiększyć głośność wszystkich regulatorów głośności.
Uwaga: Niektóre głośniki i aplikacje mają własne regulatory głośności. Koniecznie sprawdź je wszystkie.
Spróbuj podłączyć głośnik i słuchawki do innego portu USB.
Możliwe, że głośniki nie będą działać po podłączeniu słuchawek. Odłącz słuchawki i sprawdź, czy to pomoże.
Jeśli nadal występują problemy z dźwiękiem, zapoznaj się z kolejnymi sekcjami przedstawiającymi dodatkowe sposoby rozwiązywania problemów.
Upewnij się, że urządzenia audio nie są wyciszone i nie zostały wyłączone.
Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym klawiszem) ikonę Głośniki na pasku zadań, a następnie wybierz pozycję Otwórz mikser głośności.
Zostanie wyświetlony zestaw regulatorów głośności urządzeń. Upewnij się, że żaden regulator nie jest wyciszony. Jeśli którykolwiek z nich jest wyciszony, zobaczysz znak „x” obok regulatora głośności . Aby wyłączyć wyciszenie wykonaj jedną z następujących czynności:
Wybierz regulację głośności i dostosuj ją do żądanego poziomu głośności.
Wybierz ikonę Wyłącz wyciszenie głośników .
Sprawdź właściwości urządzenia, aby się upewnić, że urządzenia nie zostały wyłączone przez pomyłkę. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System > Dźwięk .
W obszarze Zaawansowane wybierz pozycję Więcej ustawień dźwięku i wybierz kartę Odtwarzanie (wyjście) lub Nagrywanie (wejście). net/pl-pl/media/62855780-a6b0-4941-84fc-60f7a064372b. png" alt="Uzyskaj dostęp do właściwości urządzenia wyjściowego dźwięku w ustawieniach dźwięku systemu Windows 11. " loading="lazy"/>
Wybierz urządzenie, a następnie wybierz pozycję Właściwości.
Obok pozycji Użycie urządzenia sprawdź, czy dla urządzeń wyjściowych i wejściowych wybrano z listy pozycję Użyj tego urządzenia (włącz) . net/pl-pl/media/b9076179-4ee9-422c-a3a8-3b4c08d6fca7. png" alt="Włącz urządzenie audio we właściwościach głośników w systemie Windows 11. " loading="lazy"/>
Problemy ze sprzętem mogą być spowodowane przez nieaktualne sterowniki lub nieprawidłowe ich działanie. Upewnij się, że sterownik audio jest aktualny i w razie potrzeby zaktualizuj go. Jeśli to nie pomoże, spróbuj odinstalować sterownik audio (zostanie on automatycznie ponownie zainstalowany). Jeśli to nie pomoże, użyj ogólnego sterownika audio dostarczonego z systemem Windows. Jeśli występują problemy z dźwiękiem po zainstalowaniu aktualizacji, spróbuj przywrócić sterownik audio.
Aby automatycznie zaktualizować sterownik audio:
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz menedżer urządzeń, a następnie wybierz go z listy wyników.
Wybierz strzałkę obok pozycji Kontrolery dźwięku, wideo i gier, aby ją rozwinąć.
Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, takie jak na przykład słuchawki lub głośniki, wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dokończyć aktualizację. net/pl-pl/media/f529914a-8f22-02c7-655f-7e35d4f499b3. png" alt="Kliknij prawym przyciskiem myszy listę urządzeń i wybierz polecenie Aktualizuj sterownik" loading="lazy"/>
Jeśli system Windows nie wykryje nowego sterownika, poszukaj go w witrynie internetowej producenta urządzenia i wykonaj podane instrukcje. Jeśli to nie zadziała, spróbuj odinstalować sterownik audio.
Aby odinstalować sterownik audio:
Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie, zaznacz pole wyboru Podejmij próbę usunięcia sterownika dla tego urządzenia , a następnie wybierz pozycję Odinstaluj.
Uruchom ponownie komputer.
Uwaga: Pamiętaj, aby przed ponownym uruchomieniem zapisać dokumenty i wszelkie inne bieżące prace.
Po ponownym uruchomieniu komputera zostanie automatycznie wyświetlony monit o ponowne zainstalowanie sterownika audio.
Aby przeprowadzić ponowne uruchomienie, wybierz pozycję Start > Zasilanie > Uruchom ponownie .
Jeśli te opcje nie pomogą, użyj ogólnego sterownika audio dostarczonego z systemem Windows.
Aby użyć ogólnego sterownika audio dostarczonego z systemem Windows:
Wybierz strzałkę obok pozycji Kontrolery dźwięku, wideo i gier , aby ją rozwinąć.
Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy dostępnych na komputerze sterowników.
Wybierz urządzenie audio, którego sterownik chcesz zaktualizować, wybierz pozycję Dalej, a następnie zastosuj się do wyświetlanych instrukcji, aby go zainstalować. net/pl-pl/media/aecf7023-683c-61a7-35b4-5f105725a59a. png" alt="Wybierz sterownik i wybierz pozycję Dalej, aby użyć ogólnego sterownika audio" loading="lazy"/>
Jeśli te czynności nie rozwiązały problemu z dźwiękiem, odwiedź witrynę internetową producenta urządzenia i zainstaluj najnowsze sterowniki audio/dźwięku danego urządzenia. Poniżej przedstawiono przykładową stronę pobierania sterowników producenta urządzenia dźwiękowego. net/pl-pl/media/d6f8d2d8-ff27-c7cb-64c8-33936a6fb441. png" alt="Przykład sterowników firmy Dell i plików do pobrania dla producenta OEM" loading="lazy"/>
Jeśli po zainstalowaniu aktualizacji występują problemy z dźwiękiem
Jeśli dźwięk działał przed uruchomieniem usługi Windows Update, a teraz nie działa, spróbuj przywrócić sterownik dźwięku.
Aby przywrócić sterownik audio:
Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Właściwości.
Wybierz kartę Sterownik, a następnie wybierz pozycję Przywróć sterownik. net/pl-pl/media/d2d36bd0-f681-fc12-4a3e-256b9543e8e6. png" alt="Wycofywanie sterownika audio w Menedżerze urządzeń" loading="lazy"/>
Przeczytaj instrukcje i postępuj zgodnie z nimi, a następnie wybierz pozycję Tak , jeśli chcesz przywrócić sterownik audio.
Jeśli wycofanie sterownika audio nie pomogło lub nie było możliwe, możesz spróbować przywrócić komputer na podstawie punktu przywracania systemu.
Wykonaj przywracanie komputera z użyciem punktu przywracania systemu:
Gdy firma Microsoft instaluje aktualizacje w Twoim systemie, tworzymy punkt przywracania systemu na wypadek problemów. Spróbuj wykonać przywracanie na podstawie tego punktu i zobacz, czy spowoduje to rozwiązanie problemów z dźwiękiem. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat „Przywracanie na podstawie punktu przywracania systemu” w artykule Opcje odzyskiwania w systemie Windows.
Jeśli łączysz się z urządzeniem audio — na przykład ze słuchawkami lub głośnikiem — za pomocą portu USB lub HDMI, może być konieczne ustawienie tego urządzenia jako domyślnego. Jeśli używasz zewnętrznego monitora, który nie ma wbudowanych głośników, upewnij się, że monitor nie jest już wybrany jako domyślne urządzenie wyjściowe. jeśli jest, nie będzie słychać dźwięku. Możesz to sprawdzić po ustawieniu domyślnego urządzenia wyjściowego audio. Jak to zrobić:
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz panel sterowania, a następnie wybierz tę pozycję z listy wyników.
Wybierz opcję Sprzęt i dźwięk w Panelu sterowania, a następnie wybierz opcję Dźwięk.
Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdujące się na liście urządzenie audio, wybierz pozycję Ustaw jako urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję OK. net/pl-pl/media/26d57167-d79a-8722-acd1-9495b5b1b562. png" alt="Ustaw urządzenie audio jako urządzenie domyślne" loading="lazy"/>
Jeśli ustawienie urządzenia audio jako domyślnego nie pomoże, zobacz kolejne porady, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.
Czasami użycie ulepszeń dźwięku może spowodować problemy. Ich wyłączenie może rozwiązać problem.
Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję Właściwości.
Wybierz kartę Zaawansowane i usuń zaznaczenie pola wyboru Włącz ulepszenia dźwięku lub Włącz efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), wybierz pozycję Zastosuj, a następnie spróbuj odtworzyć dźwięk na urządzeniu audio.
Jeśli to nie zadziała, na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) inne urządzenie domyślne (jeśli je posiadasz) i następnie wybierz pozycję Właściwości. Usuń zaznaczenie pola wyboru Włącz ulepszenia dźwięku lub Włącz efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), wybierz pozycję Zastosuj, a następnie spróbuj ponownie odtworzyć dźwięk. Wykonaj te czynności dla każdego urządzenia domyślnego.
Jeśli wyłączenie ulepszeń audio nie pomoże, zobacz kolejne sekcje, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz usługi, a następnie z listy wyników wybierz tę pozycję.
Wybierz kolejno każdą z następujących usług, zaznacz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), wybierz pozycję Uruchom ponownie, a następnie wybierz pozycję Tak:
Windows Audio
Konstruktor punktów końcowych audio systemu Windows
Zdalne wywoływanie procedur (RPC)
Jeśli ponowne uruchomienie tych usług nie rozwiąże problemu, więcej informacji można znaleźć w następnych sekcjach.
Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję Właściwości.
Na karcie Zaawansowane w obszarze Domyślny Format zmień ustawienie, a następnie wybierz pozycję OK i przetestuj urządzenie audio. Jeśli to nie zadziała, spróbuj ponownie zmienić ustawienie. net/pl-pl/media/bdc2e7b5-2182-1144-84f9-54c45c8b6730. png" alt="Zmień ustawienia formatu dźwięku urządzenia audio" loading="lazy"/>
Jeśli spróbowanie różnych formatów audio nie pomoże, zobacz kolejne sekcje, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.
Wiele aktualizacji wymaga ponownego uruchomienia urządzenia.
Aby sprawdzić, czy zainstalowane zostały oczekujące aktualizacje i czy konieczne jest ponowne uruchomienie komputera:
Zapisz swoją pracę i zamknij wszystkie otwarte aplikacje.
Wybierz pozycję Start > Zasilanie . W przypadku oczekujących aktualizacji zostaną wyświetlone opcje Zaktualizuj i uruchom ponownie oraz Zaktualizuj i zamknij.
Wybierz jedną z tych opcji ponownego uruchomienia, aby zainstalować aktualizacje.
Czy potrzebujesz pomocy z usługą Windows Update? Zobacz Rozwiązywanie problemów z aktualizacją systemu Windows.
Jeśli ponowne uruchomienie nie pomoże, zobacz kolejną sekcję, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.
Niektóre problemy z dźwiękiem mogą być spowodowane problemami z koderem-dekoderem audio IDT High Definition Audio CODEC. Można to naprawić ręczną aktualizacją sterownika, która pozwala wybrać wskazany przez użytkownika sterownik dźwięku.
Uwaga: Nie wszystkie systemy mają koder-dekoder audio IDT High Definition Audio CODEC.
Aby sprawdzić, czy masz taki koder-dekoder, oraz aby ręcznie zaktualizować sterownik:
Poszukaj pozycji IDT High Definition Audio CODEC. Jeśli jest on na liście, wybierz go i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy dostępnych sterowników na komputerze.
Zobaczysz listę wstępnie zainstalowanych sterowników. Wybierz pozycję Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio, a następnie wybierz pozycję Dalej.
Wybierz pozycję Start > Ustawienia > Prywatność i zabezpieczenia.
W obszarze Uprawnienia aplikacji wybierz pozycję Mikrofon.
Upewnij się, że przełączniki Dostęp do mikrofonu i Zezwalaj aplikacjom na dostęp do mikrofonu są Włączone.
Jeśli problem dotyczy określonej aplikacji, przewiń w dół do pozycji Zezwalaj aplikacjom na dostęp do mikrofonu i upewnij się, że przełącznik obok tej aplikacji jest Włączony .
W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz rozwiązywanie problemów z dźwiękiem, wybierz pozycję Znajdź i rozwiąż problemy z odtwarzaniem dźwięku z listy wyników, a następnie wybierz pozycję Dalej.
Wybierz urządzenie, którego problem chcesz rozwiązać, a następnie przejdź przez kolejne kroki narzędzia do rozwiązywania problemów.
Narzędzie do rozwiązywania problemów można również uruchomić z poziomu ustawień dźwięku. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System > Dźwięk > Rozwiąż problemy.
Wybierz pozycję Start > Ustawienia > Aktualizacje i zabezpieczenia > Windows Update > Sprawdź dostępność aktualizacji.
Otwórz Windows Update
Uruchom ponownie komputer, aby sprawdzić, czy dźwięk działa prawidłowo.
Zostanie wyświetlony zestaw regulatorów głośności urządzeń. Jeśli którykolwiek z nich jest wyciszony, obok regulatora głośności zobaczysz czerwone kółko przekreślone linią. W takim przypadku wybierz regulator głośności, aby wyłączyć wyciszenie.
Sprawdź właściwości urządzenia, aby się upewnić, że urządzenia nie zostały wyłączone przez pomyłkę. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System > Dźwięk .
Wybierz urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Właściwości urządzenia. Pamiętaj, aby wybrać pozycjęWłaściwości urządzenia zarówno dla urządzeń wejściowych jak i wyjściowych.
Upewnij się, pole wyboru Wyłącz nie jest zaznaczone dla urządzeń wejściowych i wyjściowych. net/pl-pl/media/f2a2848c-c72b-d1c1-498b-96ca6dd045d0. png" alt="Wyczyszczono pole wyboru wyłączenia właściwości urządzenia" loading="lazy"/>
Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, takie jak na przykład słuchawki czy głośniki, wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. net/pl-pl/media/e07029ea-c454-ab95-c6a3-a607f27cb084. png" alt="Automatycznie wyszukaj zaktualizowane oprogramowanie sterownika w celu zaktualizowania sterownika audio" loading="lazy"/>
Kliknij prawym przyciskiem myszy znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie, zaznacz pole wyboru Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia , a następnie wybierz pozycję Odinstaluj. net/pl-pl/media/4692e7df-c782-ba51-d22b-f719d9353100. png" alt="Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia i odinstaluj" loading="lazy"/>
Uruchom ponownie komputer.
Uwaga: Przed ponownym uruchomieniem pamiętaj o zapisaniu dokumentów i innych elementów, nad którymi pracujesz.Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy sterowników na komputerze.
Jeśli te kroki nie rozwiązały problemu z dźwiękiem, odwiedź witrynę producenta urządzenia i zainstaluj najnowsze sterowniki audio dla danego urządzenia.
Przeczytaj instrukcje i postępuj zgodnie z nimi, a następnie wybierz pozycjęTak , jeśli chcesz przywrócić sterownik audio.
Jeśli łączysz się z urządzeniem audio — na przykład ze słuchawkami lub głośnikiem — za pomocą portu USB lub HDMI, może być konieczne ustawienie tego urządzenia jako domyślnego. Jeśli tak, nie będzie słychać dźwięku. Jak to zrobić:
Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdujące się na liście urządzenie audio, wybierz pozycję Ustaw jako urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję OK. png" alt="Ustaw urządzenie audio jako urządzenie domyślne" loading="lazy"/>
Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz Właściwości.
Na karcie Ulepszenia zaznacz pole wyboru Wyłącz wszystkie ulepszenia lub Wyłącz wszystkie efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), a następnie wybierz pozycję OK i spróbuj odtworzyć dźwięk na urządzeniu audio.
Jeśli to nie zadziała, na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) inne urządzenie domyślne (jeśli je posiadasz), a następnie wybierz pozycję Właściwości. Na karcie Ulepszenia zaznacz pole wyboru Wyłącz wszystkie ulepszenia lub Wyłącz wszystkie efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), a następnie wybierz pozycję OK i spróbuj ponownie odtworzyć dźwięk. Wykonaj te czynności dla każdego urządzenia domyślnego. net/pl-pl/media/445d8aa9-2f28-1c06-facb-a40b2b879080. png" alt="Wyłącz wszystkie ulepszenia lub efekty dźwiękowe" loading="lazy"/>
Wybierz kolejno następujące usługi, kliknij je prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz opcję Uruchom ponownie:
Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję Właściwości.
Aby sprawdzić, czy zainstalowano aktualizacje oczekujące na ponowne uruchomienie komputera
Wybierz pozycję Start > Zasilanie . W przypadku oczekujących aktualizacji zostaną wyświetlone opcje Zaktualizuj i uruchom ponownie oraz Zaktualizuj i zamknij.
Poszukaj pozycji IDT High Definition Audio CODEC. Jeśli jest on na liście, wybierz go i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy dostępnych sterowników na komputerze. Wybierz opcję Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio, a następnie Dalej.
Wybierz opcję Start > Ustawienia > Prywatność, a następnie opcję Mikrofon z menu.
W obszarze Zezwalaj na dostęp do mikrofonu na tym urządzeniu wybierz pozycję Zmień. Upewnij się, że przełącznik jest w pozycji Włącz.
Jeśli problem występuje z określoną aplikacją, przewiń w dół do pozycji Wybierz aplikacje ze sklepu Microsoft Store, które mogą uzyskiwać dostęp do Twojego mikrofonu i upewnij się, że przełącznik obok tej aplikacji jest również włączony.
Ta przeglądarka nie jest już obsługiwana.
Przejdź na przeglądarkę Microsoft Edge, aby korzystać z najnowszych funkcji, aktualizacji zabezpieczeń i pomocy technicznej.
Istnieje kilka zmian konfiguracji, które należy wprowadzić w kodzie podczas korzystania z platformy Xamarin Android z biblioteką uwierzytelniania Microsoft dla platformy. W poniższych sekcjach opisano wymagane modyfikacje, a następnie sekcję Rozwiązywanie problemów, aby uniknąć niektórych typowych problemów.
Ustawianie działania nadrzędnego
W środowisku Xamarin Android ustaw działanie nadrzędne, aby token był zwracany po interakcji:
var authResult = AcquireTokenInteractive(scopes). WithParentActivityOrWindow(parentActivity). ExecuteAsync();
W MSAL. NET 4. 2 i nowszych można również ustawić tę funkcję na poziomie elementu PublicClientApplication. W tym celu użyj wywołania zwrotnego:
// Requires MSAL. 2 or latervar pca = PublicClientApplicationBuilder. Create("<your-client-id-here>"). WithParentActivityOrWindow(() => parentActivity). Build();Jeśli używasz polecenia CurrentActivityPlugin, PublicClientApplication
kod konstruktora powinien wyglądać podobnie do tego fragmentu kodu:
var pca = PublicClientApplicationBuilder. WithParentActivityOrWindow(() => CrossCurrentActivity. Current). Build();Upewnij się, że kontrolka powraca do biblioteki MSAL
Po zakończeniu interakcyjnej części przepływu uwierzytelniania zwróć kontrolę do biblioteki MSAL, przesłaniając element Activity
. OnActivityResult()
Metoda.
W przesłonięć wywołaj bibliotekę MSAL. Platforma AuthenticationContinuationHelper
NET. SetAuthenticationContinuationEventArgs()
metoda zwracania kontroli do biblioteki MSAL na końcu interaktywnej części przepływu uwierzytelniania.
protected override void OnActivityResult(int requestCode,Result resultCode,Intent data){base. OnActivityResult(requestCode, resultCode, data);// Return control to MSALAuthenticationContinuationHelper. SetAuthenticationContinuationEventArgs(requestCode,resultCode,data);}Aktualizowanie manifestu systemu Android dla obsługi elementu System WebView
Aby obsługiwać system WebView, plik AndroidManifest. xml powinien zawierać następujące wartości:
<activity android:name="microsoft. BrowserTabActivity" android:configChanges="orientation|screenSize" android:exported="true"><intent-filter><action android:name="android. intent. action. VIEW" /><category android:name="android. category. DEFAULT" /><category android:name="android. BROWSABLE" /><data android:scheme="msal{Client Id}" android:host="auth" /></intent-filter></activity>Wartość android:scheme
jest tworzona na podstawie identyfikatora URI przekierowania skonfigurowanego w portalu aplikacji. Jeśli na przykład identyfikator URI przekierowania to msal4a1aa1d5-c567-49d0-ad0b-cd957a47f842://auth
, android:scheme
wpis w manifeście będzie wyglądać następująco:
<data android:scheme="msal4a1aa1d5-c567-49d0-ad0b-cd957a47f842" android:host="auth" />Alternatywnie utwórz działanie w kodzie, a nie ręcznie edytuj AndroidManifest. xml. Aby utworzyć działanie w kodzie, najpierw utwórz klasę zawierającą Activity
atrybut i IntentFilter
atrybut.
Oto przykład klasy reprezentującej wartości pliku XML:
[Activity(Exported = true)][IntentFilter(new[] { Intent. ActionView},Categories = new[] { Intent. CategoryBrowsable, Intent. CategoryDefault},DataHost = "auth",DataScheme = "msal{client_id}")]public class MsalActivity: BrowserTabActivity{}Używanie elementu System WebView w uwierzytelnianiu obsługiwanym przez brokera
Aby użyć elementu System WebView jako rezerwowego uwierzytelniania interakcyjnego, gdy skonfigurowano aplikację do korzystania z uwierzytelniania obsługiwanego przez brokera, a urządzenie nie ma zainstalowanego brokera, włącz bibliotekę MSAL w celu przechwycenia odpowiedzi uwierzytelniania przy użyciu identyfikatora URI przekierowania brokera. Biblioteka MSAL podejmie próbę uwierzytelnienia przy użyciu domyślnego elementu System WebView na urządzeniu, gdy wykryje, że broker jest niedostępny. Użycie tej wartości domyślnej zakończy się niepowodzeniem, ponieważ identyfikator URI przekierowania jest skonfigurowany do używania brokera, a system WebView nie wie, jak używać go do powrotu do biblioteki MSAL. Aby rozwiązać ten problem, utwórz filtr intencji przy użyciu wcześniej skonfigurowanego identyfikatora URI przekierowania brokera. Dodaj filtr intencji, modyfikując manifest aplikacji w następujący sposób:
<! --Intent filter to capture System WebView or Authenticator calling back to our app after sign-in--><activityandroid:name="microsoft. BrowserTabActivity"><data android:scheme="msauth"android:host="Enter_the_Package_Name"android:path="/Enter_the_Signature_Hash" />Zastąp wartość nazwą pakietu zarejestrowaną android:host=
w Azure Portal. Zastąp wartość skrótem klucza zarejestrowaną android:path=
w Azure Portal. Skrót podpisu nie powinien być zakodowany w adresie URL. Upewnij się, że na początku skrótu podpisu pojawi się wiodący ukośnik (/
).
Manifest zestawu narzędzi Xamarin. Forms 4. 3. x
Program Xamarin. x generuje kod, który ustawia package
atrybut na com. companyname. {appName}
w AndroidManifest. Jeśli używasz wartości DataScheme
jako msal{client_id}
, możesz zmienić wartość tak, aby odpowiadała wartości MainActivity. cs
przestrzeni nazw.
Obsługa systemu Android 11
Aby użyć przeglądarki systemowej i uwierzytelniania obsługiwanego przez brokera w systemie Android 11, należy najpierw zadeklarować te pakiety, aby były widoczne dla aplikacji. Aplikacje przeznaczone dla systemu Android 10 (API 29) i starszych wersji mogą wysyłać zapytania do systemu operacyjnego, aby uzyskać listę pakietów, które są dostępne na urządzeniu w danym momencie. Aby zapewnić ochronę prywatności i bezpieczeństwo, system Android 11 zmniejsza widoczność pakietów systemu operacyjnego do domyślnej listy pakietów systemu operacyjnego i pakietów określonych w pliku AndroidManifest. xml aplikacji.
Aby umożliwić aplikacji uwierzytelnianie przy użyciu przeglądarki systemowej i brokera, dodaj następującą sekcję do AndroidManifest. xml:
<! -- Required for API Level 30 to make sure the app can detect browsers and other apps where communication is needed. --><! --https://developer. android. com/training/basics/intents/package-visibility-use-cases--><queries><package android:name="com. azure. authenticator" /><package android:name="{Package Name}" /><package android:name="com. windowsintune. companyportal" /><! -- Required for API Level 30 to make sure the app detect browsers(that don't support custom tabs) --><intent><data android:scheme="https" /></intent><! -- Required for API Level 30 to make sure the app can detect browsers that support custom tabs --><! -- https://developers. google. com/web/updates/2020/07/custom-tabs-android-11#detecting_browsers_that_support_custom_tabs --><action android:name="android. support. customtabs. CustomTabsService" /></queries>Zastąp {Package Name}
ciąg nazwą pakietu aplikacji.
Zaktualizowany manifest, który zawiera teraz obsługę przeglądarki systemowej i uwierzytelniania obsługiwanego przez brokera, powinien wyglądać podobnie do następującego przykładu:
<? xml version="1. 0" encoding="utf-8"? ><manifest xmlns:android="http://schemas. com/apk/res/android" android:versionCode="1" android:versionName="1. 0" package="com. XamarinDev"><uses-sdk android:minSdkVersion="21" android:targetSdkVersion="30" /><uses-permission android:name="android. permission. INTERNET" /><uses-permission android:name="android. ACCESS_NETWORK_STATE" /><application android:theme="@android:style/Theme. NoTitleBar"><activity android:name="microsoft. BrowserTabActivity" android:configChanges="orientation|screenSize"><data android:scheme="msal4a1aa1d5-c567-49d0-ad0b-cd957a47f842" android:host="auth" /><data android:scheme="msauth" android:host="com. XamarinDev" android:path="/Fc4l/5I4mMvLnF+l+XopDuQ2gEM=" /></application><! -- Required for API Level 30 to make sure we can detect browsers and other apps we want tobe able to talk to. --><package android:name="com. xamarindev" /><! -- Required for API Level 30 to make sure we can detect browsers<! -- Required for API Level 30 to make sure we can detect browsers that support custom tabs --></manifest>Korzystanie z osadzonego widoku internetowego (opcjonalnie)
Domyślnie MSAL. NET używa systemowej przeglądarki internetowej. Ta przeglądarka umożliwia uzyskanie logowania jednokrotnego przy użyciu aplikacji internetowych i innych aplikacji. W niektórych rzadkich przypadkach system może używać osadzonego widoku internetowego.
W tym przykładzie kodu pokazano, jak skonfigurować osadzony widok internetowy:
bool useEmbeddedWebView =! app. IsSystemWebViewAvailable;var authResult = AcquireTokenInteractive(scopes). WithEmbeddedWebView(useEmbeddedWebView). ExecuteAsync();Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Zagadnienia dotyczące korzystania z przeglądarek internetowych na potrzeby MSAL. NET i przeglądarki systemu Xamarin Android.
Rozwiązywanie problemów
Ogólne porady
Błąd: nazwa AuthenticationContinuationHelper nie istnieje w bieżącym kontekście
Jeśli błąd wskazuje, że AuthenticationContinuationHelper
nie istnieje w bieżącym kontekście, program Visual Studio mógł niepoprawnie zaktualizować plik Android. csproj*. Czasami ścieżka pliku w elemecie <HintPath>
niepoprawnie zawiera netstandard13
wartość zamiast monoandroid90
.
Ten przykład zawiera poprawną ścieżkę pliku:
<Reference Include="Microsoft. Client, Version=3. 0. 4. 0, Culture=neutral, PublicKeyToken=0a613f4dd989e8ae,processorArchitecture=MSIL"><HintPath>.. \.. \packages\Microsoft. Client. 4-preview\lib\monoandroid90\Microsoft. dll</HintPath></Reference>Następne kroki
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz przykład aplikacji mobilnej platformy Xamarin, która używa Platforma tożsamości Microsoft. Poniższa tabela zawiera podsumowanie odpowiednich informacji w pliku README.
Przykład Platforma Opis https://github. com/Azure-Samples/active-directory-xamarin-native-v2 Xamarin. iOS, Android, UWP Prosta aplikacja platformy Xamarin. Forms, która pokazuje, jak używać biblioteki MSAL do uwierzytelniania Microsoft kont osobistych i Azure AD za pośrednictwem punktu końcowego Azure AD 2. Aplikacja pokazuje również, jak uzyskać dostęp do usługi Microsoft Graph i wyświetlić wynikowy token.